8

دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardمفهوم پیچ در کشور ما هنوز به درستی اجرا نمی‌شود

[ad_1]

زمان مطالعه: 3 دقایق

28 اردیبهشت، سه شنبه نشست تخصصی «نقد و بررسی تبلیغات در تبلیغات» برگزار شد. در این رویداد که توسط اخبار mba برگزار شد، بازاریابان و فعالان آژانس های تبلیغاتی به بحث در مورد مفهوم زمین در تبلیغات، تفاوت آن با مناقصه، چالش ها و راه حل های موثر برای تعامل پرداختند.

در ابتدای این مراسم زاهد شیخ الاسلامی، مشاور توسعه رهبری در سازمان های خصوصی با موضوع «پیچش رهبری» به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به اینکه ریشه موفقیت در همه سازمان ها رهبری است، گفت: رهبران خوب در انتخاب شرکا موفق هستند. به طور کلی، هدف ما در سازمان‌ها باید تبدیل کارکنان به رهبر باشد.» او معتقد است که وقتی تمرکز و تمرکز روی چالش‌های یک سازمان وجود داشته باشد، می‌توان آن چالش‌ها را حل کرد، زیرا تمرکز فقط بر افرادی مانند رهبران به هیچ نتیجه‌ای منجر نمی‌شود.

“یک شریک با کیفیت در دراز مدت ارزان تر است”

شیخ الاسلامی نیز معتقد است باید راهی برای ورود تامین کنندگان به دنیای مشارکت اندیشید تا از ابتدا در تمامی فرآیندهای سازمان حضور داشته باشند. او در ادامه به مهم‌ترین عوامل داشتن یک شریک خوب اشاره کرد و توضیح داد: «مهربانی، پتانسیل و پشتکار مهم‌ترین عواملی است که باید در یک شریک زندگی به دنبال آن بود. علاوه بر این باید همیشه در انتخاب شریک به اولویت کیفیت بر قیمت شریک توجه کرد. زیرا یک شریک با کیفیت بالا در دراز مدت ارزان تر است.»

میدان رهبری

زاهد شیخ الاسلامی

در ادامه این رویداد پنلی با موضوع نقد و بررسی پیچ و خم های تبلیغاتی با حضور فرید شکریه مدیرعامل آژانس فورمایند، محمد موسوی ایخت مدیر عامل آژانس تبلیغاتی ایخت، فرهاد نخعی مدیر عامل شرکت برگزار می شود. از آژانس تبلیغاتی رسانه، مسی مقدیسی، مدیر بازاریابی شرکت زرین رویا و بابک امینیان، مدیر بازرگانی گروه دلیشز.

فرهاد نهایی مدیرعامل آژانس رسانه با اشاره به اینکه هنوز مفهوم نمایندگی در ایران به درستی نهادینه نشده است، از شرکت ها انتقاد کرد و گفت: مفهوم نمایندگی در ایران راهی برای کارکرد نمایندگی ها است. زیرا شرکت ها هنوز دقیقاً نمی دانند چه می خواهند. آنها به دنبال چه هستند و هدفشان چیست؟ مشکل اصلی این است که تعریف دقیقی از پیچ وجود ندارد.

مدیرعامل نمایندگی اخسا همچنین در مورد هزینه بالای پیچینگ برای آژانس ها گفت: یک زمین خوب بین 400 تا 500 میلیون ساعت کار هزینه دارد. زمانی که ما به عنوان یک آژانس تصمیم می گیریم که پیشنهادی نداشته باشیم، به این دلیل است که هیچ بازخوردی برای ما وجود ندارد.

“بین مناقصه و پیچ تفاوت وجود دارد”

نخعی در ادامه درباره تفاوت بین رزین و لطافت توضیح داد: متاسفانه برخی از محصولات به صورت نیمه تمام وارد ایران می شود و رزین نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر بخواهم مثال بزنم پیچ مثل کنکور است. هنوز هیچ چیز در مورد نوبت مشخص نیست. به عنوان مثال، زمانی که قبول می شوید و شغل آینده شما هنوز نامشخص است. اما در حراج همه چیز (تا 95 درصد داستان) از ابتدا مشخص است. توجه به تفاوت های این دو مفهوم ضروری است.

مقدسی به عنوان یکی از نمایندگان شرکت ها شفافیت را از توقعات مهم شرکت ها از دستگاه ها برشمرد و گفت: باید اطلاعات بین طرفین به صورت شفاف رد و بدل شود. مدت زیادی است که مسابقه ای برگزار نکرده ام زیرا شفافیت در این زمینه وجود ندارد.

او همچنین ادامه داد: “اگر من در سمت آژانس بودم، از مشتری می خواستم که KPI ها را ارائه دهد.”

مدیرعامل آژانس اخت همچنین درباره اهمیت چشم انداز بلندمدت در تعامل بین شرکت و آژانس توضیح داد: زمانی که چشم انداز آژانس بلندمدت باشد، برند آن را شریک چالش ها و مشکلات شرکت می داند. سازمان. و از او راهنمایی می گیرد، اما مشکل اصلی این است که چنین دیدگاهی بین افراد وجود ندارد که در نتیجه نمی توان نمایندگی را در سود و زیان شرکت شریک دانست. اگر دیدگاه بلندمدتی از جانب شما وجود داشته باشد، معامله یک برد-برد است.»

با این حال، مدیر بازاریابی زرین رویا معتقد است که آژانس ها نمی خواهند به چالش بکشند و عموماً انتظارات بالای شرکت ها را نمی پذیرند. چون فکر می کنند برایشان به صرفه نیست.

“همه چیز از ما شروع می شود”

در بخشی دیگر از این پنل، مدیرعامل آژانس Formind به اهمیت بحث اخلاق و تاثیر آن در رشد سازمان ها اشاره کرد. او توضیح داد: «اگر هر یک از ما به مواردی مانند نگرفتن رشوه و مثال‌هایی از این دست عادت نکنیم، کارها در مقیاس کوچک شروع می‌شود. به گفته شکریه، تیم بازاریابی برای انتخاب نمایندگی ابتدا باید به دنبال شایستگی های این گروه باشد.

شکریه همچنین اشاره کرد که قدم بعدی این است که برای خودمان و سپس آژانس هدف گذاری کنیم. وی گفت: ما باید دقیقا بدانیم که چه می خواهیم و آن را به آژانس توضیح دهیم. اتخاذ تصمیمات درست در نوبت تاثیر مثبتی برای همه طرف ها دارد.

مدیر بازاریابی زرین رویا همچنین خاطرنشان کرد: نگاهی به مدل های کسب و کار جهانی نشان می دهد که برای هر مشکلی چارچوبی وجود دارد و اگر همه تلاش کنیم حول آن عمل کنیم، موفق تر خواهیم بود.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا